Meta leírás – amivel eladod a cikked

Nézd meg a videót, és jegyzeteld ki a legfontosabb információkat! 

Megjegyzés a videóhoz

A keresőmotorok felületén, amikor rákeresel valamire ( beírod az egy vagy több tagból álló kulcsszót), akkor megjelenik a találati lista. A cím alatt jön az URL majd általában két soros szövegrész következik. Ezt tekinthetjük meta leírásnak. Már persze, ha ezt tudatosan alkalmazzuk. 

meta leírás az, amivel “eladod” az adott weboldalt. Az sem jó, ha hülyeségekre pazarlod, és az sem, ha nem határozod meg a tartalmát. Ami talán még rosszabb, hogy beállítod, de minden oldalon ugyanaz lesz a meta leírás. Egy SEO elemzéskor a szoftverek ezeket hibaként jelzik.

Nagyjából így mutatja a Google azt a kivonatot, amit mi leírásként megadunk:

meta leírás

7 tipp a meta description optimalizálásához

Milyen a jó meta leírás? 

  1. Tömör és lényegre törő:  Két-három rövid mondatot érdemes használni (120-160 karakter). A felhasználó a találati listán  keresztül rögtön választ keres a  kérdéseire – és ideális esetben már a meta leírásból is ki kell derülni, hogy itt a válasz.
  2. Cselekvésre ösztönzés: A leírásnak mindig kattintásra ingerlőnek kell lenni
  3. Téma: A célzott oldal témáját röviden és tömören kell összefoglalni, hogy a felhasználó tudja, mire számíthat.
  4. Kulcsszó: Ajánlatos az oldal fő kulcsszavait  használni a leírásban. Noha ez nem annyira rangsorolási tényező (lásd fent), ha egyezik a keresett kifejezéssel, a Google automatikusan kiemeli ezt a szót a kivonatban. Így pedig feltűnőbb lesz a leírásunk.
  5. Egyediség: Minden leírásnak egyedinek kell lennie, csakúgy, mint a title tag-nek. 
  6. Speciális karakterek: A HTML kódok segítségével speciális, nem alfanumerikus karaktereket lehet beilleszteni a leírásba, például szíveket vagy más szimbólumokat. Így odavonzza a tekintetet. Ne essünk túlzásba, mert akár akár ronthatja is a felhasználói élményt!
  7. Optimalizáljuk inkább a fő tartalmat: Ha nem akarunk meta leírást készíteni, akkor próbáljuk a  legérdekesebb mondanivalót a célzott kulcsszavakkal a fő tartalom első 120 karakterében elhelyezni, hogy mind a keresőmotor felületén mind a közösségi médiában ez a kivonat jelenjen meg!

Feladatok

1. Olvasd el a meta leírásról szóló tanulmányomat:

http://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/#7

2. Nézd meg, hogy  hogy néz ki a meta leírás (meta description tag) a honlapod forráskódjába!

Nyomj CTRL+U-t és keresd meg CTRL+F-fel a „description” kifejezést! Ilyesmi lesz (bla-bla nélkül):

<meta name="description" content="Az oldal leírása" />

Megfelel az eredmény a videóban elhangzottaknak?

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Az oktató

Antal-Pap Judit

Antal-Pap Judit

SEO szakember,  keresőoptimalizálás szakértő, web-designer vagyok.

Küldetésem:

Az ügyfeleim megérdemlik, hogy a legjobb szolgáltatást kapják. Folyamatosan fejlesztem a tudásom, hogy naprakész érthető, minőségi tartalmat nyújthassak. 

Saját honlapok:

AntikaotikaAntikaotika-designAntikaotika-SEORetro-Vintage stb…

Erősségeim

  • Divi
  • WordPress
  • Design
  • Empátia
  • SEO
  • Programozás