Google Analytics bekötése
Nézd meg a videót, és jegyzeteld ki a legfontosabb információkat!
Megjegyzés a videóhoz
A Google Analytics SEO szempontból nem a leglényegesebb eszköz. Én szinte csak a Search Console-t használom, de ha nem csak az organikus forgalomra vagyunk kíváncsiak, illetve ha visszaesést tapasztalunk, akkor nem árt, ha többféle eszközzel tudjuk vizsgálni a forgalomváltozást.
Google Analytics nagyon összetett webanalitikai eszköz:
- megnézhetjük, hogy honnan érkezik a forgalom egy weboldalra
- célokat állíthatunk be
- vizsgálhatjuk a közönséget
- remarketing
- személyre szabott jelentéseket készíthetünk
Google Analytics használatának alapfeltétele, hogy a rendszer követőkódját a honlapunk forráskódjába elhelyezzük. Az eszköz ezzel a kóddal tudja majd követni, hogy a látogatók merre járnak, és mit csinálnak az oldalon.
Google követőkód beállítása
Általában a kódot mindig a </head> záró HTML tag elé kell beilleszteni, egyéb helyre másolva nem garantált a pontos működés. WordPress-ben legtöbbször a header.php -t kell szerkeszteni. Itt találjuk majd meg a záró </head> taget. Néhány eltérő kialakítású sablon esetében előfordulhat, hogy máshogy kell megoldani.
Google követőkód beállítása Shoprenternél
Shopify, Shoprenter vagy egyéb bérelt felületen is egyszerűen beállítható a Google Search Console vagy a Google Analytics. A szolgáltatók részletes útmutatóval szolgálnak. Keress rá!
Feladatok
Kösd össze a weboldalad a videóban bemutatott módszerrel vagy WordPress esetén kattints a következő leckére a legkönnyebb megoldásért!
Az oktató
Antal-Pap Judit
SEO szakember, keresőoptimalizálás szakértő, web-designer vagyok.
Küldetésem:
Az ügyfeleim megérdemlik, hogy a legjobb szolgáltatást kapják. Folyamatosan fejlesztem a tudásom, hogy naprakész érthető, minőségi tartalmat nyújthassak.
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage stb…
Erősségeim
- Divi
- WordPress
- Design
- Empátia
- SEO
- Programozás
0 hozzászólás