Meta leírás – amivel eladod a cikked
Nézd meg a videót, és jegyzeteld ki a legfontosabb információkat!
Megjegyzés a videóhoz
A keresőmotorok felületén, amikor rákeresel valamire ( beírod az egy vagy több tagból álló kulcsszót), akkor megjelenik a találati lista. A cím alatt jön az URL majd általában két soros szövegrész következik. Ezt tekinthetjük meta leírásnak. Már persze, ha ezt tudatosan alkalmazzuk.
A meta leírás az, amivel “eladod” az adott weboldalt. Az sem jó, ha hülyeségekre pazarlod, és az sem, ha nem határozod meg a tartalmát. Ami talán még rosszabb, hogy beállítod, de minden oldalon ugyanaz lesz a meta leírás. Egy SEO elemzéskor a szoftverek ezeket hibaként jelzik.
Nagyjából így mutatja a Google azt a kivonatot, amit mi leírásként megadunk:
7 tipp a meta description optimalizálásához
Milyen a jó meta leírás?
- Tömör és lényegre törő: Két-három rövid mondatot érdemes használni (120-160 karakter). A felhasználó a találati listán keresztül rögtön választ keres a kérdéseire – és ideális esetben már a meta leírásból is ki kell derülni, hogy itt a válasz.
- Cselekvésre ösztönzés: A leírásnak mindig kattintásra ingerlőnek kell lenni
- Téma: A célzott oldal témáját röviden és tömören kell összefoglalni, hogy a felhasználó tudja, mire számíthat.
- Kulcsszó: Ajánlatos az oldal fő kulcsszavait használni a leírásban. Noha ez nem annyira rangsorolási tényező (lásd fent), ha egyezik a keresett kifejezéssel, a Google automatikusan kiemeli ezt a szót a kivonatban. Így pedig feltűnőbb lesz a leírásunk.
- Egyediség: Minden leírásnak egyedinek kell lennie, csakúgy, mint a title tag-nek.
- Speciális karakterek: A HTML kódok segítségével speciális, nem alfanumerikus karaktereket lehet beilleszteni a leírásba, például szíveket vagy más szimbólumokat. Így odavonzza a tekintetet. Ne essünk túlzásba, mert akár akár ronthatja is a felhasználói élményt!
- Optimalizáljuk inkább a fő tartalmat: Ha nem akarunk meta leírást készíteni, akkor próbáljuk a legérdekesebb mondanivalót a célzott kulcsszavakkal a fő tartalom első 120 karakterében elhelyezni, hogy mind a keresőmotor felületén mind a közösségi médiában ez a kivonat jelenjen meg!
Feladatok
1. Olvasd el a meta leírásról szóló tanulmányomat:
http://seo.antikaotika-design.hu/meta-leiras-hossza-description-seo-google/#7
2. Nézd meg, hogy hogy néz ki a meta leírás (meta description tag) a honlapod forráskódjába!
Nyomj CTRL+U-t és keresd meg CTRL+F-fel a „description” kifejezést! Ilyesmi lesz (bla-bla nélkül):
<meta name="description" content="Az oldal leírása" />
Megfelel az eredmény a videóban elhangzottaknak?
Az oktató
Antal-Pap Judit
SEO szakember, keresőoptimalizálás szakértő, web-designer vagyok.
Küldetésem:
Az ügyfeleim megérdemlik, hogy a legjobb szolgáltatást kapják. Folyamatosan fejlesztem a tudásom, hogy naprakész érthető, minőségi tartalmat nyújthassak.
Saját honlapok:
Antikaotika, Antikaotika-design, Antikaotika-SEO, Retro-Vintage stb…
Erősségeim
- Divi
- WordPress
- Design
- Empátia
- SEO
- Programozás
0 hozzászólás